سرکابل حرارتی ۵۲ کیلو ولت مخصوص کوره های القایی

 

سرکابل حرارتی ۵۲ کیلو ولت مخصوص بارهای القایی ، توسط شرکت پارس مفصل آسیا طراحی ، ساخته و ارائه میشود .

این سرکابلها دارای دو لایه استرس کنترل ( یک لایه استرس کنترل مخصوص و یک لایه معمولی فشار قوی ) و دولایه روکش عایق میباشند .

استرس کنترل غیر یکنواخت سرکابل ۵۲ کیلو ولت مخصوص بارهای القایی

اصلی ترین لایه موجود در سرکابلهای ۵۲ کیلوولت استرس کنترل اول میباشد که از دولایه متفاوت ( نانو و میکرو ) ولی بصورت یک پارچه و غیر یکنواخت با ضریب هدایتی و میدان مغناطیسی متفاوت تشکیل شده و مشابه استرس کنترل سرکابل ۷۲ کیلوولت می باشد . استرس کنترل نانو غیر یکنواخت جهت دار در سرکابل حرارتی ۵۲ کیلو ولت برای استفاده در کوره های القایی و یا بار سلفی ناشی از تعداد زیاد الکتروموتور و یا الکترومورهای توان بالا در صنعت طراحی گردیده است . استفاده از این استرس کنترل به همراه جوهر مخصوص سرکابلهای فشار قوی در سرکابلهای ۵۲ کیلو ولت باعث شده تا تمامی تستهای مرتبط با استاندارد IEC 60840 را پاس کند . این استرس کنترل به منظور مشخص شدن برای نصب صحیح,دارای فلش میباشد . ( مطابق شکل زیر)

 

 

نانو استرس کنترل جهت دار

استرس کنترل دوم این سرکابلها از نوع فشار قوی و یکنواخت میباشد .استفاده از استرس کنترل معمولی یکنواخت ( دوم ) بجای استرس کنترل غیر یکنواخت ( اول ) به هیچ عنوان در ولتاژ ۴۵/۵۲ کیلوولت کارایی ندارند و در صورت استفاده از این روکشها عمر سرکابل به علت تخلیه جزیی بسیار بالا و غیر منطبق با استاندارد IEC 60840 ، به شدت کاهش می یابد و موجب ایجاد اتصالی در سرکابل و قطع برق می گردند.

همچنین استفاده از جوهر مخصوص نیمه هادی در سرکابلهای ۵۲ کیلوولت باعث می شود که پرتاب الکترون در انتهای گرافیت کابل بصورت آرام و یکنواخت و بدون تنش به محل ارت انتقال یابد . با توجه به اینکه نوارد ماستیک زرد استرس کنترل برای حد اکثر ولتاژ ۳۶ کیلوولت کارایی دارد استفاده از این نوار در سرکابل های ۵۲ کیلوولت باعث عدم کنترل میدان و بروز حادثه و اتصالی در سرکابل می گردد.( رجوع به شرکت های سازنده ماستیک استرس کنترل).

سرکابل حرارتی ۵۲ کیلو ولت مخصوص بارهای القایی این شرکت مطابق با استاندارد IEC60840  بوده و دارای تخلیه جزئی کمتر از ۲/۵ PC می باشد. این درحالی است که مطابق با استاندارد فوق تخلیه جزیی می تواند حداکثر ۵ PC باشد.

بارهای سلفی الکتروموتوری و یا کوره های القایی مورد استفاده در صنایع فولاد و ذوب و سوییچینگ متناوب مطابق با  عبارت  V=L.d(i)/d(t) دائما ولتاژ ضربه و تنشهای ولتاژی شدید روی کابل و سرکابل ایجاد می نمایند.  چنانچه کابل و سرکابل تحمل تنشهای متناوب ولتاژ ضربه را نداشته باشند به شدت عمر آنها کاسته و دائما دچار حادثه و قطعی برق می گردند .زمان مورد نیاز جهت تعویض مجدد سرکابل موجب سرد شدن کوره و تلفات شدید انرژی و مواد موجود در کوره تا رسیدن به دمای مجدد ذوب و یا توقف خط تولید می گردد.

روکشهای نانو استرس کنترل سرکابل حرارتی ۵۲ کیلو ولت مخصوص بارهای القایی این شرکت مطابق با استاندارد IEC60840 ولتاژ ضربه را تا ۲۵۰ کیلوولت دامپ می نمایند .( لازم به ذکر است روکشهای استرس کنترل معمولی به هیچ عنوان قادر به انطباق بر این استاندارد نمی باشند ) .

نصب صحیح سرکابل ۵۲ کیلو ولت بسیار در کیفیت آنها حائز اهمیت است. چنانچه سرکابلهای این شرکت صحیح نصب شوند دارای ۵ سال گارانتی می باشند. از این رو شرکت پارس مفصل آسیا پس از فروش این سرکابلها اقدام به ارسال یک روزه یک نفر سوپروایزور به محل نصب این سرکابل ها بصورت رایگان می نماید تا علاوه بر نظارت بر نصب , نصابکارهای سرکابل را درصورتی که قبلا تجربه نصب سرکابل فشار قوی را داشته باشند آموزش رایگان دهد.

نکته بسیار با اهمیت این است که هرگز از سرکابلهای فشار متوسط (۳۶ کیلو ولت ) حتی بصورت چند لایه ، بر روی کابلهای ۴۵/۵۲ کیلو ولت استفاده ننمایید . به جهت ولتاژ خازنی ایجاد شده روی عایق کابل و عدم استفاده از استرس کنترل مخصوص دولایه غیر یکنواخت ، در هنگام سویچینگ تخلیه جزئی سرکابل را افزایش داده و نهایتا پس از مدتی به سرکابل و کابل و سیستم های حفاظتی صدمه خواهد زد.

سرکابل حرارتی ۵۲ کیلو ولت مخصوص بارهای القایی این شرکت در سه نوع به شرح ذیل ارائه می گردند:

  • ۱- کد شناسایی  HSL
  • این سرکابل ها بصورت جنرال می باشند که دارای طول ۸۰۰ میلیمتر الی ۹۰۰ میلیمتر بسته به نوع داخلی یا بیرونی طراحی شده اند.
  • ۲- کد شناسایی HCL
    این سرکابل ها منحصرا توسط شرکت پارس مفصل آسیا ارائه می گردند که طول آنها ۵۲۰ میلیمتر می باشد . این سرکابلها قابلیت نصب بر روی تابلوهایی که بر اساس ۳۶ کیلوولت طراحی شده اند را دارا میباشد .
  • ۳- کد شناسایی HHL
  • این سرکابل ها دارای Creepage Distance بالا تا ۱۷۰۰ میلیمتر  که جهت محیطهای آلوده یا رطوبت بالا مورد استفاده قرار می گیرند.

هر سه نمومه سرکابل های فوق دارای رنج وسیعی از سایزهای مختلف کابل هستند(مطابق جداول زیر ) .  همچنین قابل ارائه برای انواع کابل های با شیلد وایری و نواری و سربدار و بدون آرمور – آرمور دار – کروگیت  و … بنا به درخواست مشتری می باشند.

 

شرکت پارس مفصل آسیا رزومه بسیار قوی در فروش سرکابل حرارتی ۵۲ کیلو ولت مخصوص بارهای القایی در شرکتهای ذوب و فولاد سراسرکشور طی ۱۰ سال اخیر دارد و همواره به علت اهمیت بالای تامین انرژی این صنایع دقت و کیفیت محصول خود را ارتقاع داده است.در صورت نیاز می توانید رضایتمندی مشتریان و آرشیو فروش این محصول را از بخش فروش درخواست نمایید.

شرکت پارس مفصل آسیا مفتخر به کسب عنوان شرکت دانش بنیان از معاونت علمی فن آورری ریاست جمهوری در خصوص سرکابل ها و مفصل های تولیدی خود گردیده است .